13 december, 2021

KPN stopt met 3G: wat moet je doen?





Vanaf 31 maart 2022 stopt KPN definitief met 3G. Hebben jouw medewerkers nog een oude telefoon of tablet en maken zij uitsluitend gebruik van het 3G-netwerk? Dan wil je niet dat ze straks terugvallen op het minder snelle 2G-netwerk. Wijs hen daarom op de juiste toestelinstellingen, wissel hun simkaart of vervang hun device zodat ze prettig en snel blijven werken. Wij helpen je graag hierbij!

Vanaf 31 maart 2022 stopt KPN definitief met 3G. Het 3G-netwerk gaat uit omdat steeds minder mensen hiervan gebruik maken en inmiddels internetten via 4G en 5G. Bovendien gaat KPN de 3G-frequenties inzetten voor het 4G- en 5G-netwerk. Zo worden deze netwerken nóg sneller, veiliger en stabieler.

Hebben jouw medewerkers nog oude telefoons of tablets en maken zij uitsluitend gebruik van het 3G-netwerk? Dan kunnen zij nog tot 31 maart 2022 internetten en bellen over 3G. Daarna valt de verbinding terug naar 2G. Dat betekent:

  • een langzamere internetverbinding
  • een mindere geluidskwaliteit tijdens het bellen
  • niet tegelijkertijd kunnen internetten en bellen 

Wat moet je doen?
Natuurlijk wil je dat jouw medewerkers prettig en snel kunnen werken. Check daarom of jouw medewerkers nog met een verouderd device werken of nog op 3G zitten en help hen met een upgrade.

KPN biedt op hun speciale pagina Van 3G naar 4G en 5G uitgebreide ondersteuning. Via deze pagina kunnen jouw medewerkers gratis hun simkaart vervangen, controleren of hun toestel geschikt is voor 4G of hun toestelinstellingen wijzigen om te bellen- en internetten op het 4G- of 5G-netwerk.

Naar de KPN-pagina

Hulp nodig? 
Kom je er niet uit? We helpen jou en je medewerkers graag. Bel ons op (088) 40 43 404 of vraag online hulp aan onze Servicedesk.

 

 

 

 

Onderwerpen

Tags

Delen? Ja graag!