23 juli, 2021

Jira Servicemanagement helpt onze gebruikers verder





Donderdag 1 juli zijn we overgegaan op Jira Servicemanagement, een nieuw ticketsysteem voor onze gebruikers die IT-hulp nodig hebben. De overgang is soepel verlopen. Onze klanten zijn vooral blij met het verbeterde overzicht.

Via Jira Servicemanagement kunnen onze gebruikers gemakkelijk online een verzoek doen of een incident melden en zien op ieder moment de voortgang. Dat laatste is een duidelijke verbetering ten opzichte van het vorige systeem. Je krijgt als gebruiker nu een helder overzicht van al je eerder geregistreerde en openstaande tickets. Bovendien zijn lange e-maildiscussies niet meer nodig, doordat alle communicatie via het systeem gaat.

Veel veranderingen voor iedereen
Jeroen Bos (foto), consultant en verantwoordelijk voor het project, kijkt tevreden terug op de eerste weken: “Zo’n overgang naar een nieuw systeem is altijd spannend, vooral wanneer je als organisatie al een lange tijd hetzelfde systeem gebruikt. De gebruikerservaring en werkwijze is volledig aangepast; voor onze klanten en gebruikers én voor onszelf. Mooi dat het dan soepel verloopt."

Wat is het geheim van de soepele overgang?
"Wat geholpen heeft is dat we onze klanten en gebruikers in een vroeg stadium hebben meegenomen in de verandering", aldus Jeroen. "Iedereen is ruim voor livegang geïnformeerd en met klanten waar de impact het hoogst is hebben we intensief contact gehad en goed geluisterd naar hun inbreng. Ik hoorde deze week van een van onze klanten dat hij erg blij is met het nieuwe systeem, vooral met het sterk verbeterde overzicht van tickets en de user interface."

Wat is de volgende stap?
"Als eerste de werkwijze en schermen nog beter afstemmen op onze gebruikers, zodat het echt hun systeem wordt", zegt Jeroen. "Vervolgens op de iets langere termijn een kennisbank inrichten en bijhouden en verder...  tja... daar gaan we graag samen met klanten en gebruikers over nadenken. De mogelijkheden van Jira zijn in ieder geval heel uitgebreid. Wij gebruiken het zelf bijvoorbeeld voor het managen van onze projecten." 

Meer weten over de implementatie of onze werkwijze, of ben je benieuwd waar wij Jira nog meer voor inzetten? Stuur Jeroen dan een berichtje of bel 'm via 088-4043400.

 

Delen? Ja graag!