Managed antispam

Voorkom ongevraagde en ongewenste e-mail
Managed antispam

Met onze dienst Managed antispam beschermen jullie je medewerkers tegen ongevraagde en ongewenste e-mail. En beschermen jullie je mailserver en netwerk. Onze antispam-software filtert het mailverkeer in de cloud nog voordat het bij jullie binnenkomt. En als de kans kleiner is dat er phishing-mail bij jullie medewerkers binnenkomt, is de kans ook automatisch kleiner dat dat iemand per ongeluk op een link klikt… Glipt er toch iets doorheen, dan bieden we jullie direct hulp.

Met onze Managed antispam-dienst voorziet IT Local jullie in een oplossing die ervoor zorgt dat spam-mail de mailbox van je medewerkers niet meer bereikt.  

De software die wij inzetten beoordeelt binnenkomende e-mail eerst op een reeks kenmerken om te bepalen of de e-mail ‘legitiem’ is. Bijvoorbeeld door het adres van de versturende partij op te zoeken in een database met mailservers die een slechte spam-reputatie hebben. Op de inhoud van de e-mail vindt daarnaast controle plaats op termen die vaak in spam-mails voorkomen en bijlages worden gescand op mogelijke virussen en ransomware.

Spamfiltering passen we verder toe via het juist instellen van de zogenaamde DNS-records in jullie bedrijfsdomein. Dit helpt bij het vaststellen van de identiteit van mailservers die mail naar jullie versturen.

Minder vervuiling van je mailbox
Al deze acties zorgen ervoor dat de mailbox van jullie medewerkers een stuk overzichtelijker blijft en dat jullie geen tijd verspillen aan het filteren en opschonen van ongewenste mail.

Betere beveiliging tegen malware
De beste manier om te voorkomen dat iemand per ongeluk op een link of bijlage met virus klikt is voorkomen dat malafide e-mail in zijn of haar mailbox terechtkomt. De antispam-dienst is dus ook een belangrijke factor in het veilig houden van jullie computersystemen en data.

Directe hulp bij spam-issues
Glipt een spam-mail er toch doorheen? Of is een mailtje per ongeluk in de spamfilter gekomen? Fijn om te weten dat jullie medewerkers dan direct onze Servicedesk kunnen benaderen om dit op te lossen.

Wat doen wij precies voor jullie?

Deze tabel geeft aan wat onze medewerkers precies voor jullie doen binnen de Managed antispam-dienst:

Beheer Managed antispam

Werkzaam­heden

Frequentie

Beheer

Spamdetectie

24/7 via antispam-oplossing

Monitoring van antispam-oplossing

24/7 via beheer­systeem

Whitelisten van e-mail

Op aanvraag

Blacklisten van e-mail

Op aanvraag

Gebruikers­ondersteuning

Op aanvraag

Aanpassing DNS t.b.v. spamfiltering

Op aanvraag

Nacalculatie

Download de factsheet

Wil je de informatie op deze pagina printen of archiveren? Download dan de factsheet (PDF-bestand, twee pagina's A4).

Download hier het PDF-bestand