14 december, 2023

Customer success? Da’s toch een hippe marketingterm?





Customer success een hippe marketingterm? No way, het Customer Success-team fungeert als een waardevolle brug tussen klanten en de rest van het bedrijf. Gaby Phielix zorgt samen met haar Customer Success-team voor een nóg mooiere samenwerking met onze klanten.

Gaby: “Toen ik iets meer dan een jaar geleden bij IT Local begon had ik nog nooit van een Customer Success-team gehoord en wist ik niet zo goed wat ik mij daarbij voor moest stellen. Wanneer ik nu aan iemand vertel dat ik Teamleider Customer Success ben, krijg ik ook al snel een vragende blik. Mijn missie is wel een beetje om te laten zien wat het belang is van een Customer Success-team en natuurlijk ook waarom dit zo’n toffe baan is!”

Wat houdt een job bij Customer Success in?
“Eén van mijn belangrijkste werkzaamheden is het helpen ondersteunen van de medewerkers van onze klanten. Waarom? Elke verandering heeft impact op mensen. Dat is voor medewerkers in het bedrijfsleven die met veranderingen op IT-gebied te maken krijgen niet anders. Vaak is IT een onbekend gebied of wordt het zelfs als lastig ervaren. Ik probeer met mijn team echt te zorgen voor een begrijpelijke, makkelijke manier om met de IT-omgeving te werken.

Een nieuwe online werkplek, zoals de Happy werkplek van IT Local, maar ook Microsoft-programma’s en instellen van nieuwe devices (denk aan laptops, telefoons, tablets) brengen soms vragen of uitdagingen met zich mee. Een Customer Success-teamlid zorgt voor een goede IT-adoptie, waarbij we iedereen op het eigen niveau proberen mee te krijgen in de verandering die plaatsvindt.”

Ondersteuning en trainingen
Het mooiste vindt Gaby dat mensen enthousiast worden over hun (online) werkplek en werkprocedures omarmen in plaats van dat het hen tegen gaat staan. “We zorgen dus echt voor het leuker en gemakkelijk maken van het werken in een online omgeving. De medewerker nemen we bij de hand als dit nodig is.

Wist je dat het ons team naast directe productondersteuning ook volledige trainingen aanbiedt, aangepast op het niveau van medewerkers? Zo kunnen we hands-on dieper ingaan op materie; individueel of in een groep! Het resultaat is veel meer begrip en efficiëntie binnen het bedrijf en de veranderingen die plaatsvinden. Ik zie elke keer weer dat de ondersteuning die we bieden zorgt voor rust binnen een organisatie! Weet je hoeveel energie dat geeft?”

Blijf op de hoogte!
Vanaf vandaag geven Gaby en haar team elke donderdag een goede tip of trick of een leuk weetje vrij op onze LinkedIn-pagina. Zorg dat je ons volgt om op de hoogte te blijven!

Meer weten over hoe Gaby en haar team jou en jouw bedrijf kunnen ondersteunen? Neem snel contact op met Gaby. Stuur een e-mailtje of bel 06 57 26 98 18.

Delen? Ja graag!